Accueil
La médiathèque de Capmédia c'est plus de 100.000 documents d'éducation aux médias et par les médias : livres, DVD, cassettes vidéos, CDrom, diapositives, transparents, livres sonores...
Comme les autres services de Capmédia, la médiathèque est accessible aux enseignants, étudiants et membres d'asbl uniquement.
Capmédia est ouvert du lundi au vendredi de 9h à 17h. Attention : la médiathèque n'est ouverte que les lundis, mardis et jeudis matins ainsi que les mercredi et vendredi de 9h à 17h.
Détail de l'auteur
Auteur Glen Creeber |
Documents disponibles écrits par cet auteur (1)
Ajouter le résultat dans votre panier Affiner la recherche
Titre : Digital cultures : Understanding new media Type de document : texte imprimé Auteurs : Glen Creeber, Auteur ; Royston Martin, Auteur Editeur : Maidenhead : Open University Press Année de publication : 2006 Collection : Issues in cultural and media studies Importance : 1 vol. ISBN/ISSN/EAN : 978-0-335-22197-4 Langues : Anglais (eng) Catégories : Education aux médias
Education aux médias:Nouvelles technologies de l'information et de la communication:Internet
Education aux médias:Nouvelles technologies de l'information et de la communication:Jeux vidéos
Education aux médias:Nouvelles technologies de l'information et de la communication:Nouvelles images (images générées par ordinateur : 3D, infographie, etc.)
Education aux médias:Nouvelles technologies de l'information et de la communication:NTIC (hormis Internet)
Education aux médias:Son:Théories et socio-économie de la musiqueMots-clés : jeux vidéos jeux en ligne playstation game cube culture et jeux interactivité assuétude cyberdépendance Index. décimale : 45 NTIC (hormis Internet) Résumé : Everything you need to know about new media in one accessible, easy to navigate volume!
From Facebook to the iPhone, from YouTube to Wikipedia, from Grand Theft Auto to Second Life - this book explores new media’s most important issues and debates in an accessible and engaging text for newcomers to the field.
With technological change continuing to unfold at an incredible rate, Digital Cultures rounds-up major events in the media’s recent past to help develop a clear understanding of the theoretical and practical debates that surround this emerging discipline. It addresses issues such as:
* What is new media?
* How is new media changing our lives?
* Is new media having a positive or negative effect on culture and human communication?
Each chapter contains case studies which provide an interesting and lively balance between the well-trodden and the newly emerging themes in the field.
Topics covered include digital television, digital cinema, gaming, digital democracy, mobile phones, the World Wide Web, digital news, online social networking, music and multimedia, virtual communities and the digital divide.
Digital Cultures is an essential introductory guide for all media and communication studies students, as well as those with a general interest in new media and its impact on the world around us.Digital cultures : Understanding new media [texte imprimé] / Glen Creeber, Auteur ; Royston Martin, Auteur . - Maidenhead : Open University Press, 2006 . - 1 vol.. - (Issues in cultural and media studies) .
ISBN : 978-0-335-22197-4
Langues : Anglais (eng)
Catégories : Education aux médias
Education aux médias:Nouvelles technologies de l'information et de la communication:Internet
Education aux médias:Nouvelles technologies de l'information et de la communication:Jeux vidéos
Education aux médias:Nouvelles technologies de l'information et de la communication:Nouvelles images (images générées par ordinateur : 3D, infographie, etc.)
Education aux médias:Nouvelles technologies de l'information et de la communication:NTIC (hormis Internet)
Education aux médias:Son:Théories et socio-économie de la musiqueMots-clés : jeux vidéos jeux en ligne playstation game cube culture et jeux interactivité assuétude cyberdépendance Index. décimale : 45 NTIC (hormis Internet) Résumé : Everything you need to know about new media in one accessible, easy to navigate volume!
From Facebook to the iPhone, from YouTube to Wikipedia, from Grand Theft Auto to Second Life - this book explores new media’s most important issues and debates in an accessible and engaging text for newcomers to the field.
With technological change continuing to unfold at an incredible rate, Digital Cultures rounds-up major events in the media’s recent past to help develop a clear understanding of the theoretical and practical debates that surround this emerging discipline. It addresses issues such as:
* What is new media?
* How is new media changing our lives?
* Is new media having a positive or negative effect on culture and human communication?
Each chapter contains case studies which provide an interesting and lively balance between the well-trodden and the newly emerging themes in the field.
Topics covered include digital television, digital cinema, gaming, digital democracy, mobile phones, the World Wide Web, digital news, online social networking, music and multimedia, virtual communities and the digital divide.
Digital Cultures is an essential introductory guide for all media and communication studies students, as well as those with a general interest in new media and its impact on the world around us.Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 300471 45 H.1.03924 Livre Médiathèque CAV Liège Rayon Livres Disponible Documents numériques
300471URL